петък, 3 май 2013 г.

Алтернативна корица на "Спомен за Светлина"

Художникът отновo е Michael Whelan, като това е една от версиите, представени на издателство "Тор" (при това една от най-харесваните, както пише Джейсън в Dragonmount). Причината да се спрат на другата, а не на тази, е, че издателите са искали да бъде включен моментът със затъмнението. Не обръщайте внимание на качеството на картината - такова е, защото е само концепция, ако я бяха избрали, навярно щеше по вид да се доближава до оригиналната. 

На мен лично не ми допада много и се радвам, че не са избрали това предложение. Но пък определено тук повече ми харесва начинът, по който е изобразен Ранд (в крайната версия, според мен, е прекалено центриран). Впечатление прави и това, че Уелан изглежда много харесва мечовете да бъдат над главите на хората. :D


4 коментара:

  1. В известна степен ми допада мрачния вид на скалите и пещерата. Изглеждат ми едни такива мръсни и... грешни. Самия Ранд е почти същата работа като другия от "оригиналната" обложка. Тия кунг-фу чупки обаче, дето заема са ми страшно неестествени и смешни. Значи... влиза нашия Спасител в пещерата където се намира Ямата на ориста - мястото където тъканта на реалността е най-изтънена, едничко по рода си място на света, връзка със съсредоточението на цялото зло, нали, и сякаш Ранд тъкмо преди да влезе е решил да се разкърши малко, да загрее ставите :D
    Далеч по-добре щеше да е, ако просто го бяха нарисували как решително се отправя навътре с изправен гръб и стабилна крачка. Щеше да е по-естествено и реалистично.
    Но както ти каза в коментарите под предишната статия, няма да е Колелото ако няма някакъв вид преиграване.

    ОтговорИзтриване
  2. Всъщност позата показва едно нещо там, дето ако не си чел, няма как да го знаеш. Щото аз май не го бях разказала у форума, когато правих резюмето на книгата. :D Та принципно е акуратно, но пък си прав, че въздействието, щеше да е много по-голямо, ако го бяха изобразили по начина, който казваш (донякъде ми напомня за позата му в Господаря на хаоса, която е любимата ми корица от тия на Суифт, нищо, че самият Ранд прилича на цапнат с камък по мутрата).

    ОтговорИзтриване
  3. Знаеш какво ми е отношението към творчеството на Сандьо и плановете ми относно книгата. Но сега като спомена, не можах да не се замислих, какво може да изразява подобна "поза" в преломна сцена за цялата история като тази, и да ти кажа, просто нищо не ми идва, макар че съм човек с що годе добро въображение. :)

    ОтговорИзтриване
  4. Нищо особено не е (затова и не го споменах в резюмето). Донякъде има общо с битката, но не и с основната битка (тази на Ранд), поне по начина, по който го виждам аз. Даже за нея (битката) не съм писала в резюмето, ако искаш ще ти разкажа у форума на кратко каквото си спомням.

    ОтговорИзтриване

Въздържайте се от неприлични коментари! Пишете на кирилица и спазвайте чистотата на българския език.